------------
Youtube 上面找不到原唱 也找不到黃鶯鶯唱
只好找梁靜茹來代替一下 不過還是原版的好聽 因為有唱到超高音


另外在別人的部落格有偷到...可以去聽聽看原版本的 高音真的超棒
http://blog.xuite.net/jerrylin6611/mymusic/15962514



Shanghai Memories of 1945
Artist: Jewels Newton I'm wondering how I came to be here
Lying alone trying hard not to shed a tear
Remember daddy said "Boys don't stay for long"
They always think that there's something wrong

I open up my eyes and I see
Little reminders of when you're here with me
I'm hooked to the telephone
Please you've got to call
I know you never promised anything at all

*Shanghai memories of 1945
I don't cry, I don't cry
Shanghai memories of 1945
I don't cry, I don't cry

My last two weeks go by and I stay
All alone in my room with no one to play
I must realize you will never see
Life could be good if you only stayed with me

Take from me my part is dressed
I know I'll miss your sweet
Take from me my reveries
Sail away from China sea
(* repeat) (中文翻譯 by ukyo)

上海回憶一九四五

我好想知道我是怎麼會在這的
我獨自躺著 試著不讓自己掉淚
記得爹地曾經說過「男孩子不會為一個人長久停留 」
因為他們總會覺得有哪邊不對勁

我睜開眼睛 所看到的一切
都讓我想起你在身邊的日子
我守著電話 期盼你會打來
雖然我知道你從未承諾過我什麼

一九四五年的上海回憶
我不哭 我不哭
一九四五年的上海回憶
我不哭 我不哭

最後的兩星期過去了 我依然留下
一個人在房裡 沒有人陪伴
我想我該要明白 你永遠無法瞭解
如果你為我留下來 人生將會有多麼美好

請帶走關於我美好的回憶
我知道我會懷念你的甜
請帶走我的幻想 從中國海航向遠方
arrow
arrow
    全站熱搜

    Jackie Tasi 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()